Tuesday, October 11, 2011

LAPORAN KREDIT PUNYA PASAL...

beberapa lepas try kuar lagi satu kete untuk mak... so aku sebagai penjamin...
tup tap tup tap ingatkan lepas... rupa2nya tak lulus atas alasan "KAMU ADA TUNGGAKAN KREDIT KAD SELAMA 4 BULAN!!!!"

punye la berdebor... dalam hati tertanya2 mana pulak datangnye kad kredit ni padahal aku xpernah pakai pun!!!
mcm2 bermain kat fikiran...
mula la pikir ader org guna kredit atas nama aku ke ape ker kan...

so bermula pencarian mencari punca semua ni... urus punye urus, sedar x sedar disebabkan kes ini banyak perkara baru yang aku belajar.... terutama sekali berkaitan dengan LAPORAN KREDIT DARI BANK NEGARA....

xpenah dalam otak aku bende alah yang disebut di atas tu.... tp disebabkan nak tahu so aku berhubung dengan pihak bank negara untuk dpt rekod aku... ye dalam rekod tu mmg tercatat aku ader tunggakan 4 bulan....

apa lagi terus call direct bank negara aku luahkan masalah dan mintak pendapat mereka... mereka bagi cadangan kat aku berhubung terus dengan bank yang keluarkan kredit aku tu dan berbincang lak dengan pihak mereka...

aku ape lagi terus call BANK ISLAM tanya pasal kredit kad aku yang aku xpernah pakai pun tp kenapa merekodkan aku ade tunggakan. Tak pasal2 aku ader bad rekod!!!! bincang punye bincang dan semak punya semak bank islam pun bg keputusan yang aku agak berpuas hati...

Ok puan kami telah buat semakan dan kami memang telah membatalkan kad kredit pn ini dan kami akan bg puan cancellation letter untuk pihak puan tujukan kepada pihak berkenaan dan pihak kami pula akan hantar permohonan kepada bank negara untuk membersihkan rekod puan... dan memandangkan puan mmg xpernah guna kredit kad tersebut maka kami mengecualikan pihak puan daripada bayar GST sebanyak RM50 tu.... perghhh disebabkan RM50 tu aku kene bad rekod!!!! tak adil betul padahal aku xmintak pun kad kredit!!!!

nasib baik diorang ckp aku xperlu bayar... kalau x mmg akan aku pertikaikan balik.... so skrg ni aku just nak tunggu cancellation letter diorang je tuk aku buat bukti kepada bank yang kata aku xlayak untuk kuar kete!!!!

alhamdulillah settle bende ni... harap2 xde masalah lagi nak keluarkan kete untuk mak aku... kesian diorang susah nak bergerak xde kete disebabkan kete dulu tu telah digunakan adik aku kat perlis....

TAPI MEMANG RASA PUAS HATI SANGAT2 SEBAB AKU BERJAYA SELESAIKAN URUSAN NI SENDIRI SAHAJA!!! YEAHHH NURUL AZWIN ANG DAH MATANG BOLE BERDIKARI NGEH3...

perkara baru yang dibelajar : laporan kredit daripada bank negara


3 comments:

  1. waah.. tahniah.. pandai cikgu!
    kalau pihak bank xnak bertanggungjawab. bgtau abg,.. nnti abg lempang diorg. haha

    ReplyDelete
  2. aikk.. bila masa lak jadi eyewin photographer ni...??? ada org hacker blog abg agaknyer..! memang nak kena cium la hackers tu!

    ReplyDelete
  3. cikgu azwin memang blh buat punye...cayok2..!!

    ReplyDelete